חברת י.ט שיווק ואחזקה הינה המפיצה הבלעדית של דודי קיטור לחיטוי של הקרקע, המיוצרים על ידי חברת "SIMOX" הצרפתית.

מהו חיטוי בקיטור ומהם היתרונות שהוא עתיד לספק לכם?

מדוע אנו זקוקים לחיטוי קרקע?

גידולים חקלאיים דורשים מאיתנו השקעה רבה בהכנת הקרקע לפני זריעה או שתילה, לאורך שלבי הצמיחה וכמובן לאחר קצירת היבול. ישנה חשיבות רבה לחיטוי הקרקע לאחר קצירת היבול כחלק מהכנתה לקראת שתילה חדשה מאחר והאדמה מכילה לעיתים פתוגנים ואורגניזמים, מחלות, ביצי חרקים ונבגי פטריות, שעלולים  להישאר בקרקע  ולפגוע בגידולים העתידיים. נקודה חשובה ונוספת היא הישארותם של עשבים, שורשים וזרעים בקרקע עלולים להוביל לתחרות על חומרים מזינים באדמה מול הזרעים או השתילים החדשים שאותם אתם זורעים. מהסיבות הללו מומלץ לפני זריעה חדשה לבצע חיטוי של הקרקע.

מהו חיטוי קרקע?

הרצון להיפטר ממזיקים שונים שעלולים להישאר בקרקע הוביל לפיתוח שיטות שונות לחיטוי הקרקע אשר מטרתן לחסל כל פתוגן שעלול לשרוד. במשך שנים ארוכות היו נהוג לבצע בקרקע חיטוי כימי, אך כיום בשל האיסור לעשות שימוש בחומרים כימיים, לצד הרצון לעשות שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה, הוביל לכך שהחיטוי הכימי פינה את מקומו לשיטות חדשות שהולכות ותופסות את מקומן ובהן חיטוי קרקע באמצעות קיטור.

האם יש לבצע הכנה כלשהי לפני החיטוי של הקרקע?

לפני פעולה חקלאית של חיטוי הקרקע יש לבצע מספר שלבים מקדימים בשטח הגידול, ביצוע שלבים אלה יסייע להצלחת החיטוי ובכך יצמצם את הסיכוי להופעה עתידית של מחלות:

  • ניקוי השטח משאריות – חשוב להשקיע באיתור וסילוק של שאריות צמחים שנותרות באדמה בכדי להפחית כל סכנה להישארות של מחלות, בכך אנו למעשה מבצעים חיטוי פיזי.
  • מומלץ להחדיר לקרקע מיקרואורגניזמים – אלה יסייעו בשיפור תכולת החמצן וזאת באמצעות הזנה בקומפוסט.
  • עיבוד האדמה אשר מאפשר חדירת מים לעומר וכן מאוורר את המשטח.

מהו חיטוי קרקע באמצעות קיטור?

חיטוי קרקע באמצעות קיטור היא ללא ספק מהשיטות היעילות ביותר הקיימות כיום בענף החקלאות, מעבר לעובדה שהיא ללא ספק כזו השומרת על איכות הסביבה. באמצעות השיטה אנו למעשה עושים שימוש בקיטור- חום גבוה אשר מעלה את הטמפרטורה של הקרקע במספר שכבות, החל מהשכבה העליונה וכלה בשכבות עמוקות יותר וכתוצאה מכך החום המיוצר מסייע להשמדה של חרקים, מזיקים, נבגים, פטריות ומחלות זיהומיות המצויות במצע המנותק או בקרקע.

 

דודי קיטור לחיטוי קרקע של חברת SIMOX | י.ט שיווק

מה היתרון של חיטוי קרקע באמצעות קיטור?

חיטוי של הקרקע באמצעות חום המופק מקיטור הינו אידיאלי מבחינה אורגנית להשתלטות על חרקים, מחלות, עשבים ומזהמים אחרים באדמה. שימוש בקיטור הינו בטיחותי יותר מאשר שימוש בשיטות כימיות ולכן אנו יכולים להיות בטוחים יותר בעת השימוש בו, לחסוך בכוח האדם הנדרש לחיטוי הפיזי וכן להוביל למצע קרקע בריא יותר שיכול לסייע לנו להגדיל את התפוקה מהגידולים שלנו.

דודי קיטור לחקלאות

מדובר בדוודי קיטור המיועדים לחיטוי הקרקע בתחום החקלאות, המוכרים כיום כשיטה היעילה והנקייה ביותר לחיטוי הקרקעות. עבודת החיטוי נעשית על ידי הזרמת קיטור מהדוודים בלחץ נמוך כ- 0.5 אטמ', אך בטמפ' גבוהה על מנת לחסל את מזיקי הקרקע.

תפוקתם של דודי החיטוי

דודי קיטור לחיטוי הקרקע של SIMOX הינם בעלי תפוקה של 30-2000 ק"ג קיטור/שעה, והם נחשבים לאיכותיים, עמידים ואמינים במיוחד. אלו הם דוודים ניידים שניתן לגרור בעזרת כלי רכב, ובזכות ממדיהם הקטנים יחסית אפשר לשנע אותם גם במקומות צרים.

למידע נוסף על הדוודים ויתרונותיהם, ולקבלת הצעת מחיר,
פנו לחברת י.ט שיווק ואחזקה בע"מ,
בטלפונים: 052-5614410 (יוסי) או
052-6990175 (עמית).

זמינים בכל שאלה

היתרונות

יבואן
רשמי

אישור של
מכון התקנים

אחריות
על כל מוצר

מעל
20 שנות ניסיון

מסלולי השכרה
אטקרטיביים

בין לקוחותינו