מהו קיטור?

ניתן לומר כי שימוש בקיטור נפוץ לאורך שנים ארוכות הן עבור שימושים פרטיים כגון מגהץ בשימוש ביתי והן עבור מערכות קיטור שבהן נעזרים בתעשיות שונות. ככלל קיטור נוצר בתהליך של חימום מים עד ליצירת אדים, אותם אנו למעשה כולאים בתוך חלל סגור וכתוצאה מהמשך החימום גובר הלחץ שמספק לנו אנרגיה. את עוצמת הקיטור ניתן להשיג באמצעות חשמל או באמצעות שימוש בדודי קיטור לתעשייה אשר עושים שימוש בשריפת חומרי דלק. את הקיטור ניתן למצוא למעשה במגוון רחב של שימושים כהסקה, ניקוי, עיקור, מכונות שטיפה, מגהצים ומערכות תעשייתיות.

מערכות קיטור

התעשייה מנסה לפתח כל העת פתרונות יעילים לייצור אנרגיה, כאלה שעומדים בתקנות השונות הקשורות לקיימות ולשמירה על איכות הסביבה, תקנות אשר מגבילות את אפשרות הפליטה של גזים שונים לאטמוספירה למשל בעת שימוש בקיטור באמצעות דלק. הצרכים הגוברים של התעשייה לאיתור מקורות לאנרגיית קיטור תוך שמירה על כללי בטיחות, מחייבים להשיג תפעול יעיל זאת בשעה שמערכות קיטור לתעשייה ודודי קיטור מייצרים כיום כ 30% מצריכת האנרגיה בתעשייה היצרנית.

באילו תעשיות נעשה שימוש במערכות קיטור?

מערכות קיטור משמשות ליישומים שונים כדוגמת חימום, ניקוי, אוטומטיזציה, עיקור ומערכות נוספות בתעשייה המזון, החקלאות, הכימיקלים, הנייר, הטקסטיל, הבנייה וכן לחימום במלונות, בתי חולים, מכבסות ומבנים ציבוריים שונים זאת בשל היכולת לייצר לחצים גבוהים וייצרו אנרגיה ממים מחוממים.

מה חשוב לדעת על מערכות קיטור?

כשאתם מעוניינים לרכוש מערכת קיטור לתעשייה עליכם לקחת בחשבון שיש לרכוש אותה רק מחברה מקצועית אשר הינה בעלת אישור מכון התקנים לייצור או לייבוא דוודי קיטור. בנוסף לכך לשם תפעול נכון של המערכת יש לעבור הכשרה וכמובן טיפולים שוטפים וטיפולי אחזקה שיסייעו הן לעבודה נכונה, אך חשוב מכך גם לבקרה ויעילות מרבית של מערכת הקיטור. את הדוודים יש לבדוק כל 14 חודשים ובמידת הצורך מומלץ לבצע הסרת אבנית אשר מצטברת בתוך הדוודים ולמעשה יכולה לפגוע בנצילות הדוודים באופן דרמטי.

 

דוד קיטור- השכרת דודי קיטור

השכרת דודי קיטור-רק אצלנו

במהלך שנות פעילותנו הגענו לידי הבנה, כי בנוסף למכירת מערכת קיטור קיים צורך בהשכרת דודי קיטור לתעשייה בכל הגדלים. על כן, חברת י.ט שיווק ואחזקה מציעה ללקוחותיה פתרון של השכרת דודי קיטור לטווח ארוך או קצר.

פתרון אידיאלי במחיר הוגן

מדובר בפתרון אידיאלי למי שנדרש לשימוש בקיטור ומעוניין לחסוך בעלות הנכבדת של רכישת מערכת קיטור, ובתוך כך ליהנות משקט תעשייתי עם דוודי קיטור איכותיים ואמינים. יש להדגיש כי הדוד נמצא באחריות י.ט שיווק ואחזקה ולכן הטיפולים נעשים על ידינו, ובזמן תקלה אנו שולחים טכנאי תוך זמן קצר לטיפול מידי. כך לקוחותינו נהנים מראש שקט לחלוטין בכל הקשור לתפקודו של כל דוד קיטור מים חמים ולהתנהלות השוטפת.

טווח זמני ההשכרות המוצעים ללקוחותינו

בין אם מדובר בהשכרה לטווח קצר או ארוך, אנו מציעים ללקוחותינו מגוון אפשרויות, כגון השכרת דוודי קיטור מופעלים גז וסולר, מחוללי קיטור חשמליים, דודי קיטור לתעשייה ומערכות מים חמים. בנוסף, בתום תקופת השכירות קיימת אפשרות לרכישת דוד קיטור מים חמים מחברתנו.

לפרטים נוספים על השכרת דוודי קיטור ולקבלת הצעת מחיר צרו קשר או פנו לחברת י.ט שיווק ואחזקה בע"מ בטלפונים:
 052-5614410 (יוסי) או 
 052-6990175 (עמית).

זמינים בכל שאלה

מהו דוד קיטור?

‎דוד קיטור הוא למעשה מערכת ליצירת חום אשר מייצרת אדים למטרת שימוש חיצוני. הדוד מכיל צינורות גזים , מיכל מים ומערכת בעירה. התפקיד המרכזי של הדוד הוא כמובן לייצר אדים, הוא יכול להיות קטן או גדול כמובן בהתאם לצרכים ולמשימה שהוא עתיד למלא. שימוש בדודי קיטור הוא נרחב והם משמשים לייצור חשמל, לבישול אוכל, בתהליכי יצור כימיים, בתעשיות נרחבות כדוגמת תעשייה הנייר והאופנה.
 

‎שני סוגים עיקריים של דודי קיטור

‎ישנם שני סוגים בסיסיים של דוד קיטור והם: בסוג הראשון גזי הבעירה זורמים בתוך צינורות ובאמצעות כך מעבירים חום למים, ניתן לסווג אותם בהתאם למספר הפעמים בהם זורם הגז בכדי להעביר חום למים. סוג שני של דוודים כולל צינורות המכילים מים זורמים בזמן שגזי הפליטה נמצאים במעטפת ומשפיעים על טמפרטורת המים בתוך הצינורות, בדוודים אלה עושים שימוש במקומות בהם נדרשים לחצי קיטור גבוהים שיכולים להגיע עד 3000 PSI ואף גבוה מכך. דוודים אלה נמצאים בשימוש בתהליכים הדורשים קיטור יבש, אנרגיה גבוהה וקיטור בלחץ גבוה כמו בטורבינות קיטור לייצור חשמל כדוגמא.
 
‎צינורות ההובלה בהם מתבצעת העברת הנוזלים וחומרי הבעירה הינם צינורות עמידים בעלי מערכת בטיחות שתפקידה המרכזי הוא למנוע אפשרות של זליגת קיטור, מים או חומר בעירה. התקינות של צינורות אלה היא קריטית לתפקוד תקין של המערכת ולכן חובה לבצע ביקורות תקופתיות כדי לשמור עליהם במצב עבודה תקין ולמנוע אפשרות של התרחשות תקלה.
 

‎מבנה המערכת

‎מערכת דוד הקיטור מורכבת למעשה משלושה חלקים ובהם מכל המים שתפקידו לאגור את המים המתחממים בעת השריפה. במיכל זה קיים מד מים על מנת שנוכל לאבחן את מידת הנוזלים שנמצאים במערכת ונמנע אפשרות של ירידתם מתחת לקו החירום אשר עלולה להוביל לאפשרות של כשל מערכתי. החלק השני בדוד הקיטור הוא מערכת הבעירה שתפקידה להפוך את המים לקיטור, במרבית הדגמים מדובר על בעירה שמבוססת על גז אולם ישנם גם אפשרויות נוספות של דלקים אחרים או של דוודים המונעים בסולר או במזוט. החלק השלישי הקיים בכל דוד קיטור הוא מערכת הבקרה שתפקידה לאפשר לשלוט בצורה יעילה על כל התהליך. תפקידה החשוב של מערכת הבקרה הוא במתן דיווח על תקלות שעלולות להתרחש בשל אי סדרים או אי רציפות בתהליך הבעירה, מצב אפשרי של מחסור בחומר בעירה או מחסור במים.
 

‎תחזוקה נדרשת של דוד קיטור

‎דוד קיטור זקוק לתחזוקה נמוכה אשר דורשת בעיקר את ניקיון המערכת על מנת לשמר אותה במצב האפשרי הטוב ביותר. כחלק מתחזוקת המכשיר יש לנקות שאריות ומשקעים הנוצרים במהלך פעולת הדוד וכן לבצע החלפה של אטמים ואביזרים נוספים שמסייעים לתפעול תקין של המערכת. אנו ממליצים על בדיקה תקופתית בידי איש מקצוע שתפקידו לוודא את תקינות המערכת ולמזער כל סכנה לתקלה אפשרית.

היתרונות

יבואן
רשמי

אישור של
מכון התקנים

אחריות
על כל מוצר

מעל
20 שנות ניסיון

מסלולי השכרה
אטקרטיביים

בין לקוחותינו